Автоматичните чистачки работят адекватно само при мн силен дъжд, поне при мен. Но на мен ми е сменян предния джам и си мисля, че нещо са си оставили ръцете като са лепили окото и оттам идва проблема. С МЕС не може ли да се прави калибрация на тоя сензор?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с чистачките.
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от T-Jet Покажи съобщениеАвтоматичните чистачки работят адекватно само при мн силен дъжд, поне при мен. Но на мен ми е сменян предния джам и си мисля, че нещо са си оставили ръцете като са лепили окото и оттам идва проблема. С МЕС не може ли да се прави калибрация на тоя сензор?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщениеСтига да не те е страх понеже е Proxi Procedure !
Преди се побъркваха...сега дремят....кое е по-добре,не мога още да преценя.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Я някой да напише ако неговите автоматични чистачки работят коректно! Така оставам с впечетление че всички са така - като е странно всички да са повредени по един и същ начин
Моите също се държат неадекватно
Обаче не винаги... през повечето време работят добре като цяло, само понякога изцепват на макс скорост за известно време.. Разбирасе при снеговалеж изобщо не работят, защото предполагам не може датчика да засече снежинките.Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm '07
EX' Alfa Romeo 145 1.4TS '98
Comment
-
В по-горе посочената тема от AO, следва да се обърне внимание и на следния пост:
"Let me enlighten those who don't know:
1. The auto wipers can be disabled by switching the wiper stalk to "park". That is the off position.
2. The speed switch is a sensitivity switch. Try using it in position 2 or position 3. It should not wipe for no reason, should not stay off when it rains, etc. I've owned 2 and I knew how to operate both of theirs, no issues whatsoever.
3. Just remember to switch the auto wipers on during the rain, they should do the rest.
Similarly, the auto headlights have a sensitivity switch that determines when it turns on or off. Adjust according to your prefference."
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеСега го правих,даже два пъти....резултата е,че като включа режима с интервалите,чистачките минават един път и спират,без значение на коя степен са.В момента не вали и е сухо,но това не би трябвало да има значение.
Преди се побъркваха...сега дремят....кое е по-добре,не мога още да преценя.Last edited by eproHD; d.m.y г., 17:38.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от eproHD Покажи съобщениеЕ сега като си изключил датчика,примерно караш в дъжд влизаш в тунел и чистачките ще продължат да си работят.С датчика за дъжд ако е включен ще спрат,и при излизане от тунела ще почнат пак да работят.Не е кой знае каква загуба мисля
Искам сега като завали,да видя какво ще правят...ако въобще правят нещо....както казах,нещо интереалите ги няма никакви.Last edited by undy; d.m.y г., 17:50.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеСега го правих,даже два пъти....резултата е,че като включа режима с интервалите,чистачките минават един път и спират,без значение на коя степен са.В момента не вали и е сухо,но това не би трябвало да има значение.
Преди се побъркваха...сега дремят....кое е по-добре,не мога още да преценя.
Защо влияе по този начин мога да ти го обясня, ако ти е интересно, но не искам излишно да навлизам в неразбираеми подробности.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСофтуерното премахване на датчика ще доведе до това, да не се визуализират грешки, ако той просто се изключи хардуерно. Но това че все още стои включен с изхода си към ръчката, означава, че продължава да оказва влияние на интервалите задавани от самата ръчка. Доколкото видях в онази тема, освен софтуерното му изключване, следва да се изключи и хардуерно или поне да се прекъсне онази връзка, която толкова много вече дискутирахме.
Защо влияе по този начин мога да ти го обясня, ако ти е интересно, но не искам излишно да навлизам в неразбираеми подробности.Иначе е интересно да се разбули истината и разбие мита за "откачените" чистачки.
Предположих,че има 'още някаква връзка' след софт.изключването,понеже интервалите не работят....но след като не вали,не мога да кажа нищо със сигурност...добре ли е,зле ли е.....защото ако и при дъжд минават по един път,то по-добре да си върна сензора ON.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
-
Първоначално публикувано от undy Покажи съобщениеАми ,мисля че няма смисъл от подробности,именно защото може и да не те разберемИначе е интересно да се разбули истината и разбие мита за "откачените" чистачки.
Предположих,че има 'още някаква връзка' след софт.изключването,понеже интервалите не работят....но след като не вали,не мога да кажа нищо със сигурност...добре ли е,зле ли е.....защото ако и при дъжд минават по един път,то по-добре да си върна сензора ON.Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.
Comment
-
За електрончиците е ясно. За останалите на които е интересно........
Стартовите импулси в режим "на интервали" се изработват от един генератор, поместен в ръчката.
От честотата на тези импулси зависи и колко често ще бършат чистачките.
Тази честота зависи от съпротивлението на така наречената времезадаваща верига.
Това съпротивление се променя, завъртайки ръчката на определена позиция или от стойността на изходното съпротивление на сензора за дъжд.
Двете са свързани паралелно или последователно (кое от двете, не знам, защото не съм запознат с конкретната схема).
Както и да е. - това означава, че и едното и другото влияе, но очевидно конструкторът е направил така, че в по-голяма степен да влияе това на сензора.
Когато сензорът се изключи софтуерно, неговото изходно съпротивление продължава да е електрически свързано към това на ръчката и практически "маскира" промяната му.
Ако датчикът се изключи и хардуерно или поне се откачи изхода му, в бизнеса с честотата на онзи генератор ще остане само съпротивлението на ръчката.
Уточнявам, че всичко това са само предположения, базирани на сходни схеми. Не и на пряк опит с конкретния автомобил.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от stu Покажи съобщениеТо сега се предполага, че няма да има разлика дали вали или не!Нали сензорът е изключен и бодито няма да знае кога вали, за да промени режима на чистачките?
Ще го оставя така,да видим..проба-грешкаLast edited by undy; d.m.y г., 21:19.156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци-ex.
159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда
Comment
Comment